Začínají zápisy do základních škol
Hodně jeho vrstevníků ze školky se hlásilo na základní školu uměleckého zaměření (bydlíme v Praze, v okolí máme škol dostatek), která má výborné reference, co se týče osobního přístupu učitelů. Syn ovšem nevykazoval žádné nadpřirozené umělecké schopnosti. Nehrál na žádný hudební nástroj, nijak zvlášť nezpíval, obrázky maloval tak jako většina dětí, nic extra. Další možností bylo přihlášení na sportovní základní školu. Ve volném čase se syn rád věnuje sportům, chodil do Sokola, na atletiku, plaval, lyžoval, tak nám přišlo zbytečné, aby se hlásil ještě na školu se sportovním zaměřením, když má sportování dostatek.
Zvolili jsme základku s jazykovým zaměřením, protože už od pěti let četl. Ne úplně plynule, každopádně sám se u Čtyřlístku naučil spojovat písmenka. Dětem ve školce ze srandy četl pravidla Člověče, nezlob se v polštině a měl podobné jiné seky. Nejbližší základka je dost namíchaná z dětí z vietnamské a romské komunity, přišlo nám zbytečné, aby se hlásil na tyto školy, kde by mohl být jeho vývoj „bržděn“. Takže jazykovka. Na tuto specializovanou školu se dělaly přijímačky z dovedností, které měly odhalit schopnost zvládnout náročnější školu.
Na přijímačkách jsme jako rodiče přímo u testů nebyli, ale podle synkova vyprávění šlo o běžné zkoušení modelem hraní, doplňování, dokonce musel předvést, zda si dovede zavázat tkaničky. Říkali jsme si, že se nic neděje, pokud testy neprojde, že si aspoň ověříme, jestli na danou školu má, nebo ne. Někteří rodiče brali zkoušky vážněji, dokonce děti připravovali:-( Takhle daleko jsme nedošli. Každopádně synek testovacím sítem prošel. Hlásilo se snad 150 dětí do tří tříd, přijato bylo 75 dětí. Avšak ani tato škola si nedokázala poradit s dětmi, které přišly se schopností číst a byly i v první třídě napřed. Naopak se tato dovednost ukázala jako kontraproduktivní, přišly kázeňské problémy, vyrušování v hodině, nepozornost, skoro hyperaktivita...
Několikrát jsme litovali, že jsme se tehdy rozhodli pro jazykovku, a ne pro školu se sportovním zaměřením, kde by se aspoň více unavil a angličtinu by se naučil tak jako tak. Rodičové, rozvažte před nástupem do základní školy, která je opravdu vhodná pro vaše dítko, ať nemusíte litovat, že volba nebyla asi správná...
Máma Karolina
Komentáře (0)
Zatím tu nejsou žádné komentáře.